Η βελτιωμένη οδική σύνδεση της Φλώρινας με την Θεσσαλονίκη μέσω της Εγνατίας οδού καθίσταται προβληματική ειδικά κατά τους χειμερινούς μήνες Η ατελής οδική σύνδεση μέσω της νέας καθέτου οδού «φυλάκιο Νίκης – Φλώρινα – Βεύη», είναι ένας ανασταλτικός παράγοντας ο οποίος επί δύο δεκαετίες παραμένει ημιτελής. Εκτός από τους επισκέπτες υπάρχουν ασθενείς των οποίων κινδυνεύει άμεσα η ζωή τους και χρειάζονται άμεσα να μεταφερθούν σε κάποιο μεγάλο νοσοκομείο της Θεσσαλονίκης ακόμη και των Αθηνών που απέχει 565 χιλιόμετρα και μία ημέρα δρόμο. Δεδομένου τουλάχιστον αυτών των δεδομένων η κατασκευή ενός νέου όχι μόνο οδικού δικτύου αλλά ενός νέου αεροδρομίου θα έδινε την λύση στην μετακίνηση ασθενών, τουριστικών επισκεπτών αλλά και εμπορευμάτων. Η Φλώρινα διαθέτει όλες τις προϋποθέσεις , απαράμιλλη φυσική ομορφιά, ποικιλία τοπίων, εθνικό δρυμό Πρεσπών, παραδοσιακούς οικισμούς (Νυμφαίο) εμπορικό κόσμο , υπηρεσίες καθώς και λειτουργία 3 Πανεπιστημίων και 3 Α.Τ.Ε.Ι. Το κόστος κατασκευής ενός νέου αεροδρομίου υπολογίζεται στα 6.2 εκατομμύρια ευρώ για εργασίες χωματουργικές , εξυγίανσης εδάφους, ισοπέδωση, οδοστρωσίας κ.α. έξοδα. Το υπολογιζόμενο πάχος του διαδρόμου προσγείωσης απογείωσης εκτιμάται να παραλαμβάνει φορτία έως 69 τόνους .Το μήκος του διαδρόμου υπολογίζεται σε 2 χιλιόμετρα και 19 μέτρα με πλάτος τα 30 μέτρα. Ως πρότυπο αεροσκάφους προτείνεται το ελικοφόρο ATR-72 της Ολυμπιακής Αεροπορίας και της Αegean για εσωτερικές αερομεταφορές αλλά και για αεροσκάφη τύπου Cessna ή «βαρύτερα» όπως το C-130 Hercules της Πολεμικής Αεροπορίας ( για σκοπούς στρατιωτικούς , επειγούσης αεροδιακομιδής ασθενών , έκτακτες καταστάσεις) ,ελικόπτερα του ΕΚΑΒ και πυροσβεστικά αεροσκάφη (προς ανεφοδιασμό καυσίμων) σε συνδυασμό με το ήδη υπάρχον ελικοδρόμιο ..Μπορεί να περιλαμβάνει θέσεις στάθμευσης για τα αεροσκάφη της τοπικής αερολέσχης τύπου Cessna 152,μία θέση για αεροσκάφος τύπου ATR-72 και δύο θέσεις για C-130 Hercules εκ των οποίων η μία θα χρησιμοποιείται για αποπαγοποίηση τον χειμώνα ή απομόνωσης σε περίπτωση τρομοκρατικών ενεργειών .Στον ίδιο χώρο θα μπορούν να διεξάγονται κατά καιρούς αερομοντελιστικές δραστηριότητες, επιδείξεις, ακόμη και αγώνες ταχύτητας αυτοκινήτου η μοτοσικλέτας. Η πρόσβαση σε συνδυασμό με την συνύπαρξη μελλοντικά αυτοκινητοδρόμου ταχείας κυκλοφορίας της κάθετης οδού, άπλετου χώρου φορτοεκφόρτωσης εμπορευμάτων, πιάτσα ταξί , στάση αστικού λεωφορείου αλλά και η γεωγραφική θέση στο πολεοδομικό χάρτη θα συμβάλλουν σημαντικά ώστε το νέο αεροδρόμιο να αποτελέσει ένα σοβαρό διαμετακομιστικό κέντρο .Ο χαρακτήρας του νέου αεροδρομίου θα κινείται στο μοντέλο περιφερειακών αεροδρομίων όπως της Σύρου ή της Κοζάνης. Το σχετικά χαμηλό κόστος κατασκευής θα συμβάλει στις απαιτήσεις των 20.000 κατοίκων τουλάχιστον της πόλης αλλά και των 40.000 του Νομού μας, του εμπορικού κόσμου, των τουριστικών επισκεπτών έχοντας άμεση πρόσβαση με τα μεγάλα αστικά κέντρα συμβάλλοντας στην ευρύτερη ανάπτυξη εθνικά, κοινωνικά, οικονομικά της ευαίσθητης ακριτικής περιοχής μας….
Αυτά που διαβάσατε αποτελούν εκπόνηση σοβαρότατης μελέτης Φλωρινιώτη συμπολίτη μας, του αξιότιμου κ. Κωνσταντινίδη Κωνσταντίνου ( πολιτικός μηχανικός έργων υποδομής στρατιωτικός στην Ελληνική Πολεμική Αεροπορία) ο οποίος συνέταξε, σχεδίασε ,υπολόγισε τα έξοδα ,εκπόνησε ειδική μελέτη ακόμη και …μακέτα (!) για το εγκαταλελειμμένο μας «οικολογικό αεροδρόμιο» το οποίο έχει καταντήσει ένας απέραντος ξέφραγος υπαίθριος χώρος, λιβαδότοπος ή μάλλον βοσκότοπος …αμνοεριφίων και βοοειδών.Εάν εξακολουθείτε να μην με πιστεύετε ,αναζητήστε την εφημερίδα ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ της 30ης Απριλίου 2008 σελίδα 50 ρεπορτάζ της δημοσιογράφου κας Σοβιτσλή Φανής, όπου ο κύριος Κωνσταντινίδης Κ. δημοσίευσε την μελέτη του υπο το τίτλο η «Φλώρινα μπορεί να πετάξει με το αεροδρόμιο Παύλος Μελάς», όπως χαρακτηριστικά το ονόμασε.
Και γεννιούνται εύλογα ερωτήματα σε εμάς τους άμεσα ενδιαφερόμενους τους ενεργούς πολίτες Φλωρινιώτες….Ποιος και με ποιόν τρόπο αξιοποίησε αυτήν την πληροφορία του δημοσιεύματος προς ανάπτυξη της Φλώρινας ; Ποιος τοπικός άρχων, φορέας αγκάλιασε την αξιέπαινη μελέτη του συμπολίτη μας ;Πότε θα αξιοποιηθεί επιτέλους εκείνο το ρημάδι το αεροδρόμιο στην βόρεια είσοδο της πόλης ;Η Φλώρινα δικαιούται ευρωπαϊκών προδιαγραφών οδικό δίκτυο και αεροδρόμιο ; Αν όχι γιατί ;
Μέρος Β΄
Και γεννιούνται εύλογα ερωτήματα σε εμάς τους άμεσα ενδιαφερόμενους τους ενεργούς πολίτες Φλωρινιώτες….Ποιος και με ποιόν τρόπο αξιοποίησε αυτήν την πληροφορία του δημοσιεύματος προς ανάπτυξη της Φλώρινας ; Ποιος τοπικός άρχων, φορέας αγκάλιασε την αξιέπαινη μελέτη του συμπολίτη μας ;Πότε θα αξιοποιηθεί επιτέλους εκείνο το ρημάδι το αεροδρόμιο στην βόρεια είσοδο της πόλης ;Η Φλώρινα δικαιούται ευρωπαϊκών προδιαγραφών οδικό δίκτυο και αεροδρόμιο ; Αν όχι γιατί ;Το παρακείμενο συρματοφραγμένο ηλεκτροδοτημένο ελικοδρόμιο πότε και από ποιούς χρησιμοποιήθηκε ; Για ποιους σκοπούς υπάρχει; Πότε ασθενής αεροδιακομίσθηκε με ελικόπτερο από το εκεί ελικοδρόμιο; Ποιος έχει τα κλειδιά και το διαχειρίζεται ή είναι υπο την ευθύνη του;Σε μία σύσκεψη τοπικών φορέων άκουσα ότι απαιτούμε (ως ακριτική περιοχή) ένα νέο νοσοκομείο. Συμφωνούμε όλοι , το υπάρχων έχει «κορεσθεί» κτιριολογικά και λειτουργικά, αλλά μέχρι να γίνει (αν θα γίνει) ένα νέο αεροδρόμιο θα συμβάλλει να σωθούν οι ζωές ανθρώπων που κινδυνεύει άμεσα η ζωή τους λχ μετά ένα σοβαρότατο τροχαίο ατύχημα στο απαρχαιωμένο χιλιομπαλωμένο οδικό μας δίκτυο ; Τα χιλιόμετρα στα κοντέρ των ασθενοφόρων του νοσοκομείου ( όχι των 2 ενεργών ανα βάρδια του ΕΚΑΒ) έχουν σπάσει το όριο των 500.000 χιλιομέτρων . Κακό θα ήταν ως κοινωνία να διεκδικούσαμε ένα οργανωμένο περιφερειακού τύπου αεροδρόμιο-ελικοδρόμιο για τις κατεπείγουσες διακομιδές των ασθενών μας; Εκείνο το …..υδροπλάνο το οποίο ένα καλοκαίρι προσλιμενίσθηκε στην λίμνη του Αμυνταίου κάθε πότε « κάνει στάση στην λίμνη» ;Ακούμε, κουράσθηκαν τα αυτιά μας, για τουριστική προβολή της Φλώρινας.
Επιμελημένα όμως κανείς δεν ομολόγησε ότι… ο ποιοτικός τουρίστας δεν πάει εύκολα σε κατσάβραχα αν δεν υπάρχουν υποδομές, δρόμοι, συγκοινωνίες ,αεροδρόμιο, εύκολη πρόσβαση, υπηρεσίες ανάλογες του επιπέδου και των προσδοκιών του. Κανείς (ειδικά μάλιστα εάν δεν έχει ιδιωτική ασφάλεια υγείας)δεν θα έρθει δυστυχώς σε μία χιονισμένη περιοχή στην οποία είναι υποχρεωμένος να διασχίσει το στενό ολισθηρό οδικό δίκτυο η αν ,«χτύπα ξύλο», συμβεί κανένα μοιραίο τροχαίο ατύχημα ή αποκλεισθεί από τα χιόνια να είναι υποχρεωμένος να χάνει πολύτιμες κρίσιμες ώρες προκειμένου να μεταφερθεί στην Πτολεμαίδα να κάνει μαγνητική τομογραφία και από εκεί στην Θεσσαλονίκη να ανεύρει νευροχειρουργό ή καρδιο/θωρακοχειρουργό! Αλήθεια οι άρχοντες του τόπου μας τα έχουν συνυπολογίσει όλα αυτά; Έχουν συμπεριλάβει εις τα μελλοντικά σχέδια των την μελέτη για ένα νέο αεροδρόμιο ;.Είναι έτοιμη η μελέτη και δημοσιευμένη σε εφημερίδα από τον συμπολίτη μας κ. Κωνσταντινίδη. Ιδού η Ρόδος Ιδού και το …άλμα στην αναπτυξιακή πορεία της Φλώρινας. Δέν μας ενδιαφέρουν εμάς τους ενεργούς πολίτες οι μικροκομματικές «πηρουνομαχίες ή κουταλομαχίες» των υπευθύνων. Δέν μας λέει απολύτως τίποτα μία εθιμοτυπική επίσκεψη ενός vip καλεσμένου στο αγκωνάρι του χάρτη της Ελλάδος που λέγεται Φλώρινα. Μας ενδιαφέρουν τα έργα στον τόπο μας για τα οποία όλοι μας καταθέτουμε τις υψηλές προσδοκίες μας στους αρμοδίους κάθε 4 χρόνια μέσω της κάλπης, μα φώς ακόμη δεν βλέπουν τα ματάκια μας, εκτός εάν είμαστε 60.000 αόμματοι φρενοβλαβείς πολίτες ! Σε ποιο στάδιο ευρίσκεται η νέα κάθετος Νίκη Αμύνταιο; Δύο δεκαετίες αξιότιμοι κυρίες και κύριοι είναι πάρα μα πάρα πολλές για ένα αξιοπρεπή οδικό δίκτυο και ναι ένα περιφερειακό αεροδρόμιο στην Φλώρινα! Αλήθεια … πρώτες αναπτυξιακές προτεραιότητες είναι άραγε εκείνες οι φιέστες, οι διαφήμισεις, τα glamour dvd, η αυτοπροβολή ,τα πρόχειρα στημένα τσαντίρια, τα πανηγύρια, οι μικροκομματικοί καιρο/κερδοσκοπισμοί, η ιδιοτέλεια των «πηρουνομάχων και κουταλομάχων» σε θορυβώδεις συνεδριάσεις εκδηλώσεις με μπόλικο σαρπαντί χαρτοπόλεμο , στρακαστρούκες και όχι ένα νέο οδικό δίκτυο, νέες υποδομές, υπηρεσίες, σχολές , νοσοκομείο, αεροδρόμιο στη Φλώρινα ;Θα κλείσω απευθυνόμενος σε όλους τους εχέφρονες εγκεφάλους με ένα παραβολικό σχήμα του λόγου «Στις κορυφές των πυραμίδων δύο είδη ζώων κατοικούν. Οι αητοί αλλά και οι σαύρες. Οι αητοί με την δυναμική παρουσία των έργων και οραμάτων τους και οι σαύρες οι οποίες κατέχουν μια θέση στην κορυφή λόγω της έρπουσας αναρριχήσεως τους σε αυτή». Επιτέλους άς προσγειωθεί κανένα αεροσκάφος ( πέραν των χαρταετών στα μεθεόρτια του καρναβαλιού κάθε Καθαρή Δευτέρα)σε κείνο το ρημάδι παρατημένο, σχεδόν από όλους , «οικολογικό αεροδρόμιο» Β. Α. της πόλης Υστερόγραφο συλλογισμών…. Ένας αξιότιμος παλαιός εκπαιδευτικός παλαίμαχος της γνώσης από τα γυμνασιακά έτη ( νυν συνταξιούχος) λόγω των εκάστοτε δημοσιεύσεων μου, πρόσφατα με ρώτησε.. Πότε επιτέλους θα σταματήσεις να τους «ενοχλείς»;Απαντώ δημοσίως. Όταν θα πάψουν αυτά τα «πράγματα να με ενοχλούν» ως ενεργό πολίτη! Οι πολίτες δεν είναι μόνο να συλλογίζονται «για τον κήπο, τις γάτες , τα σκυλιά τους, πώς θα φάνε, τι θα πιούνε , πως θα γλεντοκοπήσουνε , πώς θα σπαταλήσουνε και πως… νηστικοί θα κοιμηθούνε». Οι ενεργοί πολίτες έχουν κάθε δημοκρατικό δικαίωμα όπως ψηφίζουν, να εντοπίζουν τα κακώς κείμενα ,να προτείνουν ,να διεκδικούν και να συνεισφέρουν στα κοινά ο καθένας καλοπροαίρετα με τον τρόπο του, για το καλό αυτού του έρμου τόπου