-Τι πρέπει να κάνουμε όσοι από εμάς δεν έχουμε την οικονομική δυνατότητα ή.. «πολυτέλεια», εν μέσω οικονομικής κρίσεως, να αλλάξουμε το συμβατικό παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητο με ένα οικολογικό νέας γενιάς;
-Ποια μέτρα πρέπει να λάβουμε προκειμένου να συνεισφέρουμε στην μείωση των εκπομπών ρύπων αλλά και στην κατανάλωση καυσίμων του ήδη παλαιού αυτοκινήτου μας αφού είμαστε πλέον «καταδικασμένοι να συμβιώσουμε» πλέον μαζί του ;
-Είμαστε πράγματι καταδικασμένοι από τον Νόμο ή τις ρήτρες εκπομπής ρύπων να είμαστε οι μόνοι μολυντές του περιβάλλοντος ;
-Τα οικολογικά αυτοκίνητα πραγματικά δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον;
Κανένας λογικός άνθρωπος στον πλανήτη δεν αγαπάει ή δεν ανησυχεί για το περιβάλλον στο οποίο ζεί....Φαντάζομαι κανένας δεν θέλει να μολύνει το περιβάλλον αλλά ούτε έχει την «άνεση» να αλλάζει το ΙΧ του κάθε τρείς και λίγο λές και αλλάζει αυτοκίνητο με την ίδια ευκολία που αλλάζει τα πουκάμισά του. Λύση δεν είναι ούτε να παρατήσουμε να σαπίζουν τα ΙΧ μας στον δρόμο αλλά ούτε και να αγνοήσουμε το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν κατά 15% παγκοσμίως το περιβάλλον που τόσο αναγκαίο είναι. Παρένθεση , άραγε το υπόλοιπο 85% της μόλυνσης ποιοι το παράγουν; Είναι ανέφικτο ο σύγχρονος άνθρωπος να αποχωριστεί το αυτοκίνητό του, διότι εκ των πραγμάτων της σύγχρονης εποχής μας το ΙΧ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του. Οι εποχές μετακίνησης των ανθρώπων με τα συμπαθή τετράποδα ( ίπποι, όνοι ή ημίονοι, καμήλες , ελέφαντες κ.α. ) θέλουμε δεν θέλουμε πέρασαν ανεπιστρεπτί .Πέραν ορισμένων περιστάσεων όπως είναι οι ξυλοκόποι ή κάτοικοι των βουνών , οι ιππικοί όμιλοι και φυσικά οι.. τουρίστες στην πανέμορφη αιγαιοπελαγίτικη μας νήσο την Σαντορίνη.
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε , όσοι είμαστε αναγκασμένοι να έχουμε παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα μέχρι να τα αντικαταστήσουμε με «οικολογικά» είναι να αλλάξουμε τον τρόπο συμπεριφοράς όταν οδηγούμε διότι πέραν της μειώσεως εκπεμπόμενων ρύπων συνεισφέρουμε στην μείωση καυσίμων και κατά συνέπεια κέρδος στο πορτοφόλι μας.
1Καταργούμε τις άσκοπες μετακινήσεις μέσα στην πόλη .Καί χρόνο και χρήμα και μείωση ρύπων κερδίζουμε. Το ποδήλατο το μοτοποδήλατο και φυσικά ο περίπατος δεν βλάπτουν …
2.Μοιραζόμαστε με φίλους , συγγενείς ή συναδέρφους τις μετακινήσεις μας προς την εργασία, την βόλτα στο χωριό ή εξοχή , συμμετοχή σε κάποιο κοινωνικό γεγονός , εκδηλώσεις κλπ είτε επιλέγοντας τα μαζικά μέσα μεταφοράς ή ταξί .Ειδικά για τα συχνά ταξίδια επιλέγουμε το λεωφορείο του ΚΤΕΛ ή τον σιδηρόδρομο .Τα κίνητρα προς τους ταξιτζήδες να αγοράσουν «οικολογικά ταξί» απορώ γιατί δεν εφαρμόζεται μονομερώς στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις……
3 Η πρόβλεψη ροής κυκλοφορίας, η αποφυγή ταξιδιού σε ημέρες ή ώρες εξόδου επιστροφής εκδρομέων , η αποφυγή μποτιλιαρίσματος, άσκοπων φρεναρισμάτων ή επιταχύνσεων στάσεων κλπ συμβάλουν θετικά
4.¨Όταν επιταχύνουμε οι αλλαγές στο κιβώτιο ταχυτήτων να γίνονται γρήγορα. Εκτός πόλης η 4η και 5η ταχύτητα , η οδήγηση σε λογικά όρια ταχύτητος είναι ιδανικά και ξεκούραστα ταξίδια. Στην κίνηση εντός πόλης βάλτε 2η ταχύτητα στο κιβώτιο μόλις το στροφόμετρο κινηθεί μεταξύ 2.500 με 3500 στροφές ανα λεπτό. Οδηγούμε με λογικές ταχύτητες , δεν «σανιδώνουμε» το πεντάλ του γκάζι , ούτε ξεπατώνουμε το κοντέρ του στροφόμετρου στα «κόκκινỨ .Οι «αγώνες ταχύτητας» και οι λογής λογής «τούρμπο» υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις πέραν του κινδύνου γι εμάς και τους συνανθρώπους μας είναι περιττή πολυτέλεια στην εποχή μας ( βλ οικονομική κρίση) .
5Ξεκινάμε ( εξαιρούνται τα πετρελαιοκίνητα) την οδήγηση χωρίς άσκοπη προθέρμανση μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας και απενεργοποιούμε το όχημα σε στάση πέραν του ενός λεπτού .
6 Ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο χρησιμοποιείται με μέτρο .Η άσκοπη χρήση του κλιματιστικού όπως και άλλων ηλεκτρικών συσκευών ( όπως cd player ,σούπερ ντούπερ ηχοσυστήματα, φανάρια ομίχλης αναμμένα κατακαλόκαιρο , ξεχασμένα αναμμένα φώτα μεγάλου προβολέα ) αυξάνουν την κατανάλωση βενζίνης και τις εκπομπές CO2 έως 5% σύμφωνα με την Ε.Ε. Στην Φλώρινα η χρήση κλιματιστικού κατ εμέ είναι από περιττή έως άχρηστη λόγω κλιματολογικών συνθηκών ( 10 μήνες χειμώνας) εν αντιθέσει με το κοινό καλοριφεράκι του αυτοκινήτου που είναι αναγκαίο.
7.Εν κινήσει τα παράθυρα του οχήματος πρέπει να είναι όλα κλειστά .Η αντίσταση του αέρα με ανοιχτά παράθυρα , η αλλοίωση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου, αναγκάζουν το κινητήρα να «ρουφάει» περισσότερα καύσιμα .Η υπερφόρτωση στον χώρο αποσκευών ή σε τροχήλατη καρότσα (trailer) , οι ξεχασμένες σχάρες στην οροφή , , τα μεγάλων διαστάσεων ελαστικά «επίδειξης» πέραν των εργοστασιακών προδιαγραφών και άλλες μικρολεπτομέρειες καταναλώνουν επιπλέον βενζίνη και συνεπώς εκπέμπει το όχημα περισσότερους ρύπους στο περιβάλλον.
Τα οχήματα 4Χ4 εκτός δρόμου ( τύπου Τζίπ) είναι για οδήγηση εκτός δρόμου υπό αντίξοες συνθήκες (βουνά, χωματόδρομοι, χιόνια , χωραφόδρομοι κ.α.) και όχι για «πασαρέλα επίδειξης » στις πλατείες. Ομοίως τα υψηλού κυβισμού οχήματα είναι για πολύ μακρινά ταξίδια και όχι για «χλιδάτες τσάρκες» πέριξ της πλατείας η των πεζοδρομίων. Και υπερβολή είναι και άσκοπη επίδειξη νεοπλουτισμού είναι. Άσε που επιβαρύνουν μέγιστα τόσο το περιβάλλον όσο και το πορτοφόλι σου.
8.Ξεχασμένα αντικείμενα στον χώρο αποσκευών ή του θαλάμου επιβατών αυξάνουν το βάρος του οχήματος. Συνεπώς ο κινητήρας δουλεύει περισσότερο για να κινήσει το όχημα «τρώει» περισσότερη βενζίνη εκπέμπει ρύπους κ.οκ.
9. Η σωστή πίεση των ελαστικών είναι επιβεβλημένη ανα μήνα με ορατό αποτέλεσμα στην κατανάλωση. Ένα μισο/ξεφουσκωμένο ξεχασμένο ελαστικό αυξάνει την κατανάλωση λόγω αύξησης της επιφάνειας τριβής, αντίστασης ομαλής κίνησης του τροχού κ. ο κ. Για αυτό υπάρχουν σε όλα τα βενζινάδικα αντλίες αέρα και όχι για …ντεκόρ του πρατηρίου καυσίμων ….
10 Τα «ραντεβού» με το συνεργείο αυτοκινήτων , τα Κ.Τ.Ε.Ο. , για έλεγχο καυσαερίων-συντήρηση (περιοδική, τακτική ή έκτακτη) του οχήματός μας πρέπει να γίνεται στην ώρα του. Η απόδοση του Ι.Χ. που συντηρείται σχολαστικώς είναι μεγαλύτερη και οι εκπομπές ρύπων μειώνονται. Το σημαντικότερο όλων….ο καταλύτης δεν είναι εφ όρου ζωής!
Αυτές οι απλές κινήσεις είναι μερικές που καθημερινά μπορούμε να κάνουμε , αν και τα βιβλία χρήσης του αυτοκινήτου το επισημαίνουν μα τα προσπερνάμε καθημερινά. .Καί οι ρύποι μειώνονται και συνεισφέρουμε στην προστασία του περιβάλλοντος μα κυρίως κερδίσουμε οικονομικά στην τσέπη μας. ¨Ας γίνουμε λίγο τσιγκούνηδες δεν βλάπτει ούτε το περιβάλλον ούτε και το πορτοφόλι μας
Μέρος Β΄ ...προβληματισμού, σκέψεων ..και κάποιων επισημάνσεων ως «βουνίσιος ακτιβιστής»….Η προστασία του περιβάλλοντος είναι θέμα όλων μας και όχι αποκλειστικό «προνόμιο» κάποιων οικολόγων ή ιδιοκτητών νέων οικολογικών αυτοκινήτων , πολυτελών ή μη. Μέχρι να επεκταθεί η γκάμα των «οικολογικών « αυτοκινήτων , γίνει προσιτή στον απλό πολίτη, άς αλλάξουμε τουλάχιστον τρόπο οδηγικής συμπεριφοράς .Καί οικονομία κάνουμε και συμβάλουμε στην μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων ( που έγιναν τελευταία και ..βαρύ φορολογικό αντικείμενο βλ τέλη κυκλοφορίας) που εκπέμπουν τα συμβατικά αυτοκίνητά μας , και δεν μπορούμε να τα ξεφορτωθούμε είτε λόγω οικονομικής κρίσης, νέων μέτρων, είτε λόγω απρόσιτης τιμής αγοράς ενός νέου «οικολογικού» , ανύπαρκτη απόσυρση , κίνητρα κλπ. Το μόνο «παρήγορο» της όλης υπόθεσης μέχρι και εάν τα αλλάξουμε, είναι ότι θα έχουν δοκιμαστεί στην πράξη οι ατέλειες των νέων οικολογικών αυτοκινήτων αλλά και τα αδιέξοδα που θα δημιουργήσουν .
Για παράδειγμα μπορεί να οδηγούμε οικολογικό αυτοκίνητο μα η «μπαταρία» ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος νέας γενιάς ρουφά κιλοβατώρες ηλεκτρικής ενέργειας .Έτσι μπορεί εμείς να μην ρυπαίνουμε αλλά για σκεφτείτε το εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος που θα δώσει ενέργεια στην μπαταρία του τόνους ρύπους εκπέμπει για τους νέους καταναλωτές γιωταχήδες οικολογικών αυτοκινήτων. Τί ρύπανση παράγεται τόσο για την κατασκευή μίας τέτοιας μπαταρίας για ένα οικολογικό αυτοκίνητο ή πόση .Άσε που θα πεταχτεί μετά πέντε χρόνια όταν η μπαταρία αυτή θα είναι άχρηστη αλλα και που θα πεταχτεί η τι ρύποι παράγονται προκειμένου να ανακυκλωθεί ; Το ίδιο συμβαίνει με κάθε νέα «πράσινη» οικολογική έκδοση αυτοκινήτου που κινείται με υγραέριο, φυσικό αέριο, υβριδικό, ηλεκτρικό , ηλιοκίνητο κλπ. Κάθε νέα τεχνολογία έχει και τα «σύν» αλλά έχει και τα «πλήν» . Μέχρι χρόνια μετά να εφαρμοστεί στην πράξη , στους δρόμους, αγαπητοί αναγνώστες ..οψόμεθα μα το κυριότερο είμαστε λογικοί στην πράξη. Στην αγορά αυτοκινήτου υπάρχουν διάφορες «πράσινες» τεχνολογίες φιλικές στο περιβάλλον. Όχι όμως κατ ουσίαν οικολογικές…Τα καύσιμα άρα και οι εκπεμπόμενοι ρύποι για την εξόρυξη πρώτης ύλης, την επεξεργασία , την παραγωγή ,την κατασκευή , την μεταφορά των οικολογικών οχημάτων μέχρι το καταναλωτή όλα αυτά μαζί ρυπαίνουν κατά πολύ περισσότερο ( σε τόνους) από την αναγραφόμενη εργοστασιακή τιμή εκπομπής ρύπων ( σε γραμμάρια ανα χιλιόμετρο) των νέων «οικολογικών» αυτοκινήτων. Κρατήστε στο μυαλό σας ότι τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν κατά 15% και το 85% που λέγαμε ποιοι το παράγουν …
¨Οσο αφορά την ανθρώπινη υγεία η εκπομπή ρύπων ΙΧ ενδεικτικά στην περιοχή της Αττικής ισοδυναμεί με 4 τσιγάρα ημερησίως! Τώρα τι τραγική ειρωνεία να βλέπεις μανιώδεις καπνιστές ( 2 πακέτα τσιγάρα την ημέρα) να οδηγούν με καμάρι ,με ήσυχη την περιβαλλοντική συνείδησή τους, το νέο οικολογικό αυτοκίνητο προς το αυθαίρετο κτίσμα –βιλάρα- σε καταπατημένη δασώδη περιοχή, προκαλεί πολλά αντικρουόμενα ερωτηματικά. Με λίγα λόγια «προστατεύουν» το φυσικό περιβάλλον και αδιαφορούν για την υγεία την δική τους αλλά και των συμπολιτών τους (παθητικό κάπνισμα).Έτσι είναι! Αρκεί να είναι στο «πνεύμα της εποχής» της πράσινης οικολογικής συνειδήσεως και άς πεθάνουν οι ίδιοι από καρκίνο του πνεύμονα ή άλλες πνευμονικές αποφρακτικές παθήσεις , εγκεφαλικά ή καρδιακά επεισόδια…Αρκεί να υπακούσουν ως καθωσπρέπει οικολόγοι καταναλωτές τις επιταγές της μόδας !.Το σινιάκι δωματίου που έγραφα κάποτε .
Συμβολικά θα κλείσω αφιερώνοντας σας έναν παλιό λαϊκό άσμα του Αντύπα…ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΑ…και άς παράγουν τόνους ρύπων τόσο στο περιβάλλον όσο μας πουλούν πανάκριβα οικολογικές ευαισθησίες , τεχνολογίες ή πράσινα άλογα η… αυτοκίνητα .Κάτι σαν «εναλλακτικές πηγές για να μας αφαιμαξομεταγγίζουν» οικολογικά και πολιτισμένα….(Ξυπνήστε) .
-Ποια μέτρα πρέπει να λάβουμε προκειμένου να συνεισφέρουμε στην μείωση των εκπομπών ρύπων αλλά και στην κατανάλωση καυσίμων του ήδη παλαιού αυτοκινήτου μας αφού είμαστε πλέον «καταδικασμένοι να συμβιώσουμε» πλέον μαζί του ;
-Είμαστε πράγματι καταδικασμένοι από τον Νόμο ή τις ρήτρες εκπομπής ρύπων να είμαστε οι μόνοι μολυντές του περιβάλλοντος ;
-Τα οικολογικά αυτοκίνητα πραγματικά δεν επιβαρύνουν το περιβάλλον;
Κανένας λογικός άνθρωπος στον πλανήτη δεν αγαπάει ή δεν ανησυχεί για το περιβάλλον στο οποίο ζεί....Φαντάζομαι κανένας δεν θέλει να μολύνει το περιβάλλον αλλά ούτε έχει την «άνεση» να αλλάζει το ΙΧ του κάθε τρείς και λίγο λές και αλλάζει αυτοκίνητο με την ίδια ευκολία που αλλάζει τα πουκάμισά του. Λύση δεν είναι ούτε να παρατήσουμε να σαπίζουν τα ΙΧ μας στον δρόμο αλλά ούτε και να αγνοήσουμε το γεγονός ότι τα αυτοκίνητα ρυπαίνουν κατά 15% παγκοσμίως το περιβάλλον που τόσο αναγκαίο είναι. Παρένθεση , άραγε το υπόλοιπο 85% της μόλυνσης ποιοι το παράγουν; Είναι ανέφικτο ο σύγχρονος άνθρωπος να αποχωριστεί το αυτοκίνητό του, διότι εκ των πραγμάτων της σύγχρονης εποχής μας το ΙΧ είναι αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του. Οι εποχές μετακίνησης των ανθρώπων με τα συμπαθή τετράποδα ( ίπποι, όνοι ή ημίονοι, καμήλες , ελέφαντες κ.α. ) θέλουμε δεν θέλουμε πέρασαν ανεπιστρεπτί .Πέραν ορισμένων περιστάσεων όπως είναι οι ξυλοκόποι ή κάτοικοι των βουνών , οι ιππικοί όμιλοι και φυσικά οι.. τουρίστες στην πανέμορφη αιγαιοπελαγίτικη μας νήσο την Σαντορίνη.
Αυτό που μπορούμε να κάνουμε , όσοι είμαστε αναγκασμένοι να έχουμε παλαιάς τεχνολογίας αυτοκίνητα μέχρι να τα αντικαταστήσουμε με «οικολογικά» είναι να αλλάξουμε τον τρόπο συμπεριφοράς όταν οδηγούμε διότι πέραν της μειώσεως εκπεμπόμενων ρύπων συνεισφέρουμε στην μείωση καυσίμων και κατά συνέπεια κέρδος στο πορτοφόλι μας.
1Καταργούμε τις άσκοπες μετακινήσεις μέσα στην πόλη .Καί χρόνο και χρήμα και μείωση ρύπων κερδίζουμε. Το ποδήλατο το μοτοποδήλατο και φυσικά ο περίπατος δεν βλάπτουν …
2.Μοιραζόμαστε με φίλους , συγγενείς ή συναδέρφους τις μετακινήσεις μας προς την εργασία, την βόλτα στο χωριό ή εξοχή , συμμετοχή σε κάποιο κοινωνικό γεγονός , εκδηλώσεις κλπ είτε επιλέγοντας τα μαζικά μέσα μεταφοράς ή ταξί .Ειδικά για τα συχνά ταξίδια επιλέγουμε το λεωφορείο του ΚΤΕΛ ή τον σιδηρόδρομο .Τα κίνητρα προς τους ταξιτζήδες να αγοράσουν «οικολογικά ταξί» απορώ γιατί δεν εφαρμόζεται μονομερώς στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις……
3 Η πρόβλεψη ροής κυκλοφορίας, η αποφυγή ταξιδιού σε ημέρες ή ώρες εξόδου επιστροφής εκδρομέων , η αποφυγή μποτιλιαρίσματος, άσκοπων φρεναρισμάτων ή επιταχύνσεων στάσεων κλπ συμβάλουν θετικά
4.¨Όταν επιταχύνουμε οι αλλαγές στο κιβώτιο ταχυτήτων να γίνονται γρήγορα. Εκτός πόλης η 4η και 5η ταχύτητα , η οδήγηση σε λογικά όρια ταχύτητος είναι ιδανικά και ξεκούραστα ταξίδια. Στην κίνηση εντός πόλης βάλτε 2η ταχύτητα στο κιβώτιο μόλις το στροφόμετρο κινηθεί μεταξύ 2.500 με 3500 στροφές ανα λεπτό. Οδηγούμε με λογικές ταχύτητες , δεν «σανιδώνουμε» το πεντάλ του γκάζι , ούτε ξεπατώνουμε το κοντέρ του στροφόμετρου στα «κόκκινỨ .Οι «αγώνες ταχύτητας» και οι λογής λογής «τούρμπο» υπερτροφοδοτούμενες εκδόσεις πέραν του κινδύνου γι εμάς και τους συνανθρώπους μας είναι περιττή πολυτέλεια στην εποχή μας ( βλ οικονομική κρίση) .
5Ξεκινάμε ( εξαιρούνται τα πετρελαιοκίνητα) την οδήγηση χωρίς άσκοπη προθέρμανση μόλις ενεργοποιηθεί ο κινητήρας και απενεργοποιούμε το όχημα σε στάση πέραν του ενός λεπτού .
6 Ο κλιματισμός στο αυτοκίνητο χρησιμοποιείται με μέτρο .Η άσκοπη χρήση του κλιματιστικού όπως και άλλων ηλεκτρικών συσκευών ( όπως cd player ,σούπερ ντούπερ ηχοσυστήματα, φανάρια ομίχλης αναμμένα κατακαλόκαιρο , ξεχασμένα αναμμένα φώτα μεγάλου προβολέα ) αυξάνουν την κατανάλωση βενζίνης και τις εκπομπές CO2 έως 5% σύμφωνα με την Ε.Ε. Στην Φλώρινα η χρήση κλιματιστικού κατ εμέ είναι από περιττή έως άχρηστη λόγω κλιματολογικών συνθηκών ( 10 μήνες χειμώνας) εν αντιθέσει με το κοινό καλοριφεράκι του αυτοκινήτου που είναι αναγκαίο.
7.Εν κινήσει τα παράθυρα του οχήματος πρέπει να είναι όλα κλειστά .Η αντίσταση του αέρα με ανοιχτά παράθυρα , η αλλοίωση της αεροδυναμικής του αυτοκινήτου, αναγκάζουν το κινητήρα να «ρουφάει» περισσότερα καύσιμα .Η υπερφόρτωση στον χώρο αποσκευών ή σε τροχήλατη καρότσα (trailer) , οι ξεχασμένες σχάρες στην οροφή , , τα μεγάλων διαστάσεων ελαστικά «επίδειξης» πέραν των εργοστασιακών προδιαγραφών και άλλες μικρολεπτομέρειες καταναλώνουν επιπλέον βενζίνη και συνεπώς εκπέμπει το όχημα περισσότερους ρύπους στο περιβάλλον.
8.Ξεχασμένα αντικείμενα στον χώρο αποσκευών ή του θαλάμου επιβατών αυξάνουν το βάρος του οχήματος. Συνεπώς ο κινητήρας δουλεύει περισσότερο για να κινήσει το όχημα «τρώει» περισσότερη βενζίνη εκπέμπει ρύπους κ.οκ.
9. Η σωστή πίεση των ελαστικών είναι επιβεβλημένη ανα μήνα με ορατό αποτέλεσμα στην κατανάλωση. Ένα μισο/ξεφουσκωμένο ξεχασμένο ελαστικό αυξάνει την κατανάλωση λόγω αύξησης της επιφάνειας τριβής, αντίστασης ομαλής κίνησης του τροχού κ. ο κ. Για αυτό υπάρχουν σε όλα τα βενζινάδικα αντλίες αέρα και όχι για …ντεκόρ του πρατηρίου καυσίμων ….
10 Τα «ραντεβού» με το συνεργείο αυτοκινήτων , τα Κ.Τ.Ε.Ο. , για έλεγχο καυσαερίων-συντήρηση (περιοδική, τακτική ή έκτακτη) του οχήματός μας πρέπει να γίνεται στην ώρα του. Η απόδοση του Ι.Χ. που συντηρείται σχολαστικώς είναι μεγαλύτερη και οι εκπομπές ρύπων μειώνονται. Το σημαντικότερο όλων….ο καταλύτης δεν είναι εφ όρου ζωής!
Αυτές οι απλές κινήσεις είναι μερικές που καθημερινά μπορούμε να κάνουμε , αν και τα βιβλία χρήσης του αυτοκινήτου το επισημαίνουν μα τα προσπερνάμε καθημερινά. .Καί οι ρύποι μειώνονται και συνεισφέρουμε στην προστασία του περιβάλλοντος μα κυρίως κερδίσουμε οικονομικά στην τσέπη μας. ¨Ας γίνουμε λίγο τσιγκούνηδες δεν βλάπτει ούτε το περιβάλλον ούτε και το πορτοφόλι μας
Μέρος Β΄ ...προβληματισμού, σκέψεων ..και κάποιων επισημάνσεων ως «βουνίσιος ακτιβιστής»….Η προστασία του περιβάλλοντος είναι θέμα όλων μας και όχι αποκλειστικό «προνόμιο» κάποιων οικολόγων ή ιδιοκτητών νέων οικολογικών αυτοκινήτων , πολυτελών ή μη. Μέχρι να επεκταθεί η γκάμα των «οικολογικών « αυτοκινήτων , γίνει προσιτή στον απλό πολίτη, άς αλλάξουμε τουλάχιστον τρόπο οδηγικής συμπεριφοράς .Καί οικονομία κάνουμε και συμβάλουμε στην μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων ( που έγιναν τελευταία και ..βαρύ φορολογικό αντικείμενο βλ τέλη κυκλοφορίας) που εκπέμπουν τα συμβατικά αυτοκίνητά μας , και δεν μπορούμε να τα ξεφορτωθούμε είτε λόγω οικονομικής κρίσης, νέων μέτρων, είτε λόγω απρόσιτης τιμής αγοράς ενός νέου «οικολογικού» , ανύπαρκτη απόσυρση , κίνητρα κλπ. Το μόνο «παρήγορο» της όλης υπόθεσης μέχρι και εάν τα αλλάξουμε, είναι ότι θα έχουν δοκιμαστεί στην πράξη οι ατέλειες των νέων οικολογικών αυτοκινήτων αλλά και τα αδιέξοδα που θα δημιουργήσουν .
¨Οσο αφορά την ανθρώπινη υγεία η εκπομπή ρύπων ΙΧ ενδεικτικά στην περιοχή της Αττικής ισοδυναμεί με 4 τσιγάρα ημερησίως! Τώρα τι τραγική ειρωνεία να βλέπεις μανιώδεις καπνιστές ( 2 πακέτα τσιγάρα την ημέρα) να οδηγούν με καμάρι ,με ήσυχη την περιβαλλοντική συνείδησή τους, το νέο οικολογικό αυτοκίνητο προς το αυθαίρετο κτίσμα –βιλάρα- σε καταπατημένη δασώδη περιοχή, προκαλεί πολλά αντικρουόμενα ερωτηματικά. Με λίγα λόγια «προστατεύουν» το φυσικό περιβάλλον και αδιαφορούν για την υγεία την δική τους αλλά και των συμπολιτών τους (παθητικό κάπνισμα).Έτσι είναι! Αρκεί να είναι στο «πνεύμα της εποχής» της πράσινης οικολογικής συνειδήσεως και άς πεθάνουν οι ίδιοι από καρκίνο του πνεύμονα ή άλλες πνευμονικές αποφρακτικές παθήσεις , εγκεφαλικά ή καρδιακά επεισόδια…Αρκεί να υπακούσουν ως καθωσπρέπει οικολόγοι καταναλωτές τις επιταγές της μόδας !.Το σινιάκι δωματίου που έγραφα κάποτε .
Συμβολικά θα κλείσω αφιερώνοντας σας έναν παλιό λαϊκό άσμα του Αντύπα…ΓΙΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΑ ΚΑΝΟΥΝ ΟΛΑ…και άς παράγουν τόνους ρύπων τόσο στο περιβάλλον όσο μας πουλούν πανάκριβα οικολογικές ευαισθησίες , τεχνολογίες ή πράσινα άλογα η… αυτοκίνητα .Κάτι σαν «εναλλακτικές πηγές για να μας αφαιμαξομεταγγίζουν» οικολογικά και πολιτισμένα….(Ξυπνήστε) .